لامپ مهتابی فلورسنت باعث فرار یک زندانی از زندان اوین شد

حتماً شنیده اید که لامپ مهتابی فلورسنت باعث کاهش چشمگیر هزینه قبض برق شما می شود.

یک نسخه هالوژن جدیدتر و کارآمدتر، که 25 تا 30 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای قدیمی مصرف می کرد، در سال 2007 در دسترس قرار گرفت.

اخیراً، مهندسان لامپ دیود ساطع نور (LED) را کامل کرده اند (که در ابتدا در سال 1962 معرفی شد) و در پنج سال گذشته، LED ها راه درازی را پیموده اند.

امروزه، آنها بهترین گزینه از نظر عملکرد و صرفه جویی در انرژی هستند، با استفاده از یک ششم مقدار انرژی برای ارائه همان مقدار نور به عنوان CFL ها و حداقل 10 برابر بیشتر دوام می آورند.

و نوآوری‌های طراحی، همراه با دستورات قانونی، تقاضای انرژی ما را برای روشنایی کاهش داده است.

در واقع، تا همین اواخر، روشنایی 15 درصد از کل مصرف برق خانگی را تشکیل می داد و ده ها نیروگاه اضافی برای روشن نگه داشتن لامپ های رشته ای باید کار می کردند.

لامپ

اکنون، در حالی که دولت بایدن با اجرای استانداردهای کارایی لامپ های روشنایی که به طور غیرقانونی توسط دولت ترامپ بیش از دو سال به تعویق افتاده بود، کارشناسان می گویند اجرای قوانین جدید که فروش لامپ های ناکارآمد را به تدریج حذف می کند، صرفه جویی زیادی را به همراه خواهد داشت.

در مجموع، اقدامات جمعی ما باعث صرفه جویی سالانه 3 میلیارد دلاری در قبض آب و برق برای مصرف کنندگان خواهد شد و از 222 میلیون تن آلودگی کربنی خطرناک و گرم کننده آب و هوا در 30 سال آینده جلوگیری می کند که برابر با انتشار سالانه گازهای گلخانه ای بیش از 48 میلیون وسیله نقلیه است.

با توجه به تأثیر عظیم چنین لوازم خانگی کوچکی، تلاش برای انجام سهم خود برای آب و هوا و نگه داشتن سوکت های خود برای سیاره پسند بودن بسیار ارزش دارد.

یک خانه متوسط بیش از 40 پریز نور دارد. اگر همه لامپ‌هایی را که مکانتان را روشن می‌کنند جمع کنید و با یک عدد مشابه مواجه شوید.

در نظر بگیرید اگر از لامپ‌های رشته‌ای استفاده می‌کنید و همه آنها را با لامپ‌های LED جایگزین می‌کنید، سالانه بیش از 100 دلار صرفه‌جویی خواهید کرد.

در سطح ملی، اگر همه خانواده‌ها لامپ‌های رشته‌ای و هالوژن خود را کنار بگذارند و به لامپ‌هایی روی آورند که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند، سالانه ۱۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی می‌شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.