پخش انواع سبزی خشک شنبلیله

پخش انواع سبزی خشک شنبلیله توسط فروشگاه محصولات سبزی خشک به صورت های فله ای، بسته بندی، عمده‌ای با حجم های متغیر و قیمت های مناسب و کیفیت بهداشتی به فروش می رسد.به همین دلیل افراد زیادی برای تهیه این محصول به این فروشگاه مراجعه می کنند تا بتوانند محصولات مورد نظر خود را با قیمت مناسب و استثنایی تهیه نمایند.

پخش انواع سبزی خشک شنبلیله باعث شده تا مشتریان در هر زمان به راحتی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند. جالب است که بدانید این سبزیجات نه تنها از کیفیت بالا و بهداشتی برخوردارند بلکه دارای قیمت مناسب هستند و خریداران می توانند با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهند.

پخش انواع سبزی خشک شنبلیله مجموعه سبز آراد از طریق وب‌سایت اینترنتی و غیرحضوری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد بنابراین خریداران می توانند سفارش خود را ثبت نموده و از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرند.

بهترین روش استفاده از سبزیجات معطر خشک شده

بهترین روش استفاده از سبزیجات معطر خشک شده

برای خشک کردن سبزیجات از نور خورشید، سایه،مایکروفر و پنکه و.. میتوان استفاده کرد.برای خشک کردن جعفری،گشنیز،مرزه،ریحان شنبلیله بهتر است فقط برگ‌ها را خشک کنید چون ساقه دیر خشک می‌شود.به همین علت برگ را از ساقه جدا کنید بعد برگ ها را بشویید و آب آن را گرفته تا خشک شود.

اگر سبزی خشک را برای مصارف آش و سوپ می خواهید باید آن را قبل از خشک کردن و بعد از آن خرد نکنید اما اگر این سبزی خشک برای مصارف خورش،کوکو یا پلو می خواهید استفاده کنید بهتر است قبل از خشک کردن کمی خرد کنید و با سبزی های دیگر مخصوص خورش و پلو مخلوط کرده تا ترکیب مناسبی از سبزی خشک را به دست آوریم.

اگر از مرزه برای معطر کردن آبگوشت استفاده می کنید می توان آن را خرد نکرد ولی برای کوفته بهتر است سبزی خشک را خرد کنید. ریحان خشک برای ماست و کوفته می توان استفاده کرد ولی بهتر است بعد از خشک شدن خرد شود.

نعنا حتما باید در سایه خشک شود تاسیاه نشود.برگ‌های نعنا و ترخون زود خشک می شود به راحتی می توان برگ آن را از ساقه جدا کرد بعد از شستن و گرفتن آب،آن را روی سینی یا پارچه نخی پهن کرد تا هوا بخورد و خشک شود. اگر از نعنا برای نعنا داغ استفاده می کنید حسابی ریز کنید اما برای خورشت کرفس کمی خرد کنید اگر از ترخون برای ترشی استفاده می‌کنید نیاز به خرد شدن نیست. اما برای کوفته و دمپختک زیاد خرد نشود.

خشک کردن تره زمان‌ بر است چون تره داخل سبزی کوکو و آش و پلو زیاد به کار برده می شود پس اول خرد کنید بعد خشک کنید. برای اینکه نتیجه بهتری از خشک کردن شوید بگیرید اول خرد کرده بعد خشک کنید.هیچ وقت سبزی را نباید روی روزنامه پهن کرد زیرا غیر بهداشتی است.

مرکز پخش و فروش سبزی خشک شنبلیله

مرکز پخش و فروش سبزی خشک شنبلیله

سبزی شنبلیله خشک به دلیل عطر و بوی زیادی که دارد در غذاها بسیار کاربرد دارد شنبلیله خشک کارایی زیادی دارد فروش شنبلیله به صورت های مختلف عمده ای، فله ای، بسته بندی در مرکز پخش و فروش سبزی خشک شنبلیله به صورت استاندارد و بهداشتی با کیفیت بالا دارای ماندگاری زیاد کاملا خشک به صورت حضوری و غیر حضوری و بدون واسطه در سایز های مختلف در حجم های متغیر بهداشتی و استاندارد به بازار عرضه می‌شود و در اختیار خریداران قرار می گیرد.

لذا خریداران و مشتریان از طریق ثبت سفارش در وب سایت اینترنتی مجموعه سبزآراد می توانند با ما در ارتباط باشندتا از این طریق مشاورین مابتوانند خدمات لازم را برای خرید بهتر شنبلیله خشک و محصولات دیگر ارائه دهند.

موارد استفاده از سبزی خشک شنبلیله

موارد استفاده از سبزی خشک شنبلیله

شنبلیله به صورت تازه و خشک قابل استفاده میباشد تخم و بذر شنبلیله هم مصرف خوراکی داشته و به عنوان چاشنی غذا در سوپ و برخی از غذاهای خورشتی استفاده می شود تخم شنبلیله به عنوان ادویه طعم دهنده در خیلی از کشورهای آسیایی استفاده می گردد.

در تهیه قورمه سبزی و تعدادی از خورشت ها هم شنبلیله خشک استفاده میشود البته باید به اندازه لازم استفاده شود زیرا باعث تلخی غذا می گردد. همچنین از برگ های تازه این گیاه در سبزی خوردن استفاده می شود سبزی خشک شنبلیله چاشنی فوق‌العاده‌ای برای حبوبات می باشد کافی است آن را به انواع غذاها که با حبوبات طبخ می شوند مثل عدسی و یا کنسرو لوبیا چیتی اضافه کنید و از عطر و طعم بی نظیرآن لذت ببرید.

اگر می خواهید پوره های خود را طعم دهید شنبلیله خشک بسیار مناسب است مخصوصاً در طبخ پوره سیب زمینی،کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی برای روی نان و یا غذاهایی از این قبیل، مقداری از سبزی خشک شنبلیله را می‌توان در تهیه سالاد الویه و سالاد مرغ و سالاد شیرازی  اضافه نمود .

نکات کلیدی در مورد سبزی جعفری

نکات کلیدی در مورد سبزی جعفری

جعفری گیاهی علفی معطر از خانواده چتریان می‌باشد بومی منطقه مدیترانه و اروپا بوده و به دلیل این که برگهای خوراکی دارد امروزه به مقدار زیاد در خاورمیانه اروپا و آمریکا کشت می‌شود و به عنوان چاشنی در سوپ ها خورش ها و سالاد مورد استفاده قرار می گیرد.

جعفری گیاهی دو ساله و علفی است که ارتفاع آن به ۱۰ تا ۷۰ سانتیمتر می رسد ریشه های ضخیمی دارد و برگهای آن سبز تیره و دارای بریدگیهای لوزی یا مثلث شکل است در کشور ایران دو نوع جعفری کشت می شود البته یادآوری می شود که تفاوت آنها در برگها است زیرا اولی برگهای خشن و چروک دار با رنگ سبز تیره دارد که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و دومین نوع برگ های صاف لطیف و به رنگ سبز روشن است که ایرانی ها بیشتر از این نوع استفاده می کنند که در مقابل سرما و یخبندان بسیار مقاوم است.

گیاه جعفری از نظر ویتامین و مواد معدنی بسیار غنی و شامل ویتامین سی، آهن و سدیم، پتاسیم ویتامین B1 و B2 فسفر،هیدرات های کربن و مقدار کمی پروتئین است.

جعفری در دو نوع جعفری فرفری و جعفری برگ تخت ایتالیایی یافت میشود نوع جعفری ایتالیایی معطر و تلخی کمتری نسبت به انواع فلفلی دارد جعفری مقدار زیادی ویتامین c دارد که یک ماده ضدالتهاب قدرتمند است فواید آن را در درمان آرتروز می توان نام برد این ویتامین برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن لازم است که می‌تواند برای جلوگیری از عفونت های مکرر گوش یا سرماخوردگی نیز مفید باشد.جالب اینکه گیاه خشک ۱۷ برابر آنتی اکسیدان بیشتر نسبت به تازه دارد.

جعفری منبع خوبی از اسید فولیک است که یکی از مهمترین ویتامین های گروه B است در حالیکه نقشهای بیشماری در بدن دارد به عنوان یک ماده معدنی مهم برای تقسیم سلول ها است که مانع رشد سرطان می شود.

 

 


 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.