قیمت سبزی خشک صادراتی در بازار

قیمت سبزی خشک صادراتی در بازار تحت تاثیر یک سری عوامل قرار دارد که آنها عبارتند از: نوع سبزی، کیفیت، نحوه خشک کردن، بسته بندی کردن و بازار جهانی.
سبزی به دلیل خواص ویژه و فوق العاده‌ای که دارد، بسیار مورد اهمیت می‌باشد. همانطور که سبزی تازه دارای ویتامین های مفید می‌باشد، سبزی خشک شده هم تا حد زیادی از این مواد معدنی و ویتامین ها برخوردار است. کشور ایران به علت دارا بودن آب و هوای مناسب برای کاشت سبزیجات بسیار مناسب می‌باشد. سبزی خشک صادراتی از یک جایگاه مهمی برخوردار بوده است. این محصولات به دو صورت فله‌ای و بسته‌بندی به بازار عرضه می‌شود که قیمت فله‌ای نسبت به نوع بسته بندی ارزان تر می‌باشد.

بسته بندی سبزی خشک

برای بسته بندی سبزی خشک به دو صورت دستی یا مکانیزه استفاده می‌شود. از آنجایی که در بحث صادرات، کیفیت سبزی خشک بسیار مهم است، به همین علت از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که ظاهر سبزی را حفظ کرده و مانع از خرد شدن و شکستگی سبزی می‌گردد. وزن محتویات هر بسته را به طور دقیق اندازه گیری می‌نماید. در اینجا چند نوع مختلف از کیسه های بسته بندی سبزیجات خشک را نام می‌بریم. کیسه های بسته بندی کاغذی، کیسه های پلاستیک وکیوم شده و یا زیپ دار.

کیسه های پلاستیکی وکیوم شده یا زیپ دار بسیار پرطرفدار می‌باشد اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، درخواست از طرف کشور مورد صادرات است که تعیین می کند بسته بندی به چه صورت باشد، پس باید بازار هدف را در نظر گرفت.

بسته بندی صفر تا صد: تمام مراحل از کشت تا ارسال را شامل می‌شود، حتی برچسب ها نیز بر روی بسته ها درج شده است.

بسته بندی ساده :سبزی خشک را در بسته های پلاستیکی وکیوم شده یا قوطی ابتدایی قرار می‌دهند.

الف- بسته بندی سبزی های خشک با پاکت متالایز به دلیل کیفیت بالا و مزیت های فراوان مورد پسند افراد زیادی می‌باشد و بسیاری از کارخانه ها و تولید کننده‌های سبزیجات خشک، برای نگهداری محصولات تولیدی خود از این پاکت‌ها استفاده می‌کنند. پاکت های متالایز یا آلومینیومی دارای دوام و مقاومت بالایی هستند و در برابر رطوبت و اکسیژن نفوذ ناپذیر بوده و با عمل وکیوم سازی، هوای داخل آن خارج می‌شود.

ب-پاکت های زیپ دار هم در سایز و ابعاد مختلفی وجود دارد که مراکز نگهداری از سبزیجات خشک  از آن استفاده می‌کنند. از مزیت های این محصول وجود زیپ است که سبب باز و بسته شدن و جلوگیری کردن از ورود هوا و هرگونه آلودگی به درون پاکت می‌شود و مواد درون آن تا مدت ها تازه می‌ماند.

پ-پاکت های گاست نوع دیگری از پاکت ها هستند که سبزیجات خشک و میوه ها رو در آن نگهداری می‌کنند. بسیار مقاوم بوده و جلد پوشش آن قابلیت طراحی دارد. باعث ماندگاری محصول و دوام بیشتر آن شده به طوری که کارخانه های تولید کننده سبزی ها و میوه های خشک از خریداران عمده این پاکت ها می‌باشند که این پاکت را با قیمت مناسب تهیه می‌نمایند.

ت -پاکتهای کاغذی نوع دیگری از انواع پاکت ها هستند که در طرح، اندازه و کیفیت متفاوت توسط شرکت‌های تولیدی طراحی و ارائه می‌گردد. استفاده از پاکت های مخصوص کاغذی برای سبزی خشک مزایایی دارد که ما به چند مورد اشاره می‌نماییم.

۱-از محصول در برابر عوامل شیمیایی و فیزیکی محافظت می‌کند.

۲-باعث پخش آسان و فروش بیشتر محصول می‌شود.

۳-موجب کاهش ضایعات و خرابی در تولیدات می‌گردد.

۴-سهولت در حمل و نقل و جابجایی را به دنبال دارد.

۵-شمارش بسته ها سریعتر صورت می‌گیرد.

۶-نظم و چیدمان بهتری دارد.

۷-از زیاد شدن پلاستیک در محیط زیست جلوگیری می‌کند.

بسته بندی سبزی خشک

مرکز خرید سبزی قورمه

مرکز خرید سبزی خشک قورمه در تمام شهرها فعالیت می‌نمایند و دلیل آن هم این است که سبزی خشک قورمه طرفداران زیادی دارد. برای پخت خورشت قورمه از سبزی خشک قورمه خیلی زیاد استفاده می‌شود.

سبزی قورمه از ترکیب چند نوع سبزی به دست می‌آید. اگر میزان سبزی ها به اندازه باشد، می‌تواند طعم بسیار خوب و خوشمزه‌ای به غذا بدهد. اما سبزی هایی که برای خورشت قورمه استفاده می‌شود باید کاملاً تمیز، تازه و بهداشتی باشد تا از کیفیت لازم برخوردار و غذا طعم و عطر دلپذیری پیدا نماید.

سبزی های ترکیبی آن عبارتند از تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و شنبلیله که هرکدام از این سبزی ها با درصد قابل توجهی ترکیب شده تا مزه آن تغییر نکند و عطر و طعم خاص خود را داشته باشد.
برای استفاده از سبزی خشک قورمه که بسیار پرطرفدار است و جزء سبزی های معطر به حساب می‌آید، باید ۳۰ دقیقه قبل از استفاده در غذا آن را در آب ولرم خیساند و بعد از آن داخل خورشت اضافه کرد تا عطر و طعم خود را به دست آورد.

مرکز خرید سبزی قورمه

هنگام خرید سبزی خشک اعلا

سبزیجات خشک اعلاء باید از سبزیجات تازه تهیه شده باشند. اگر سبزیجات پلاسیده را خشک کنیم نه تنها ارزش غذایی ندارد، بلکه به غذا عطر و طعم لازم را نمی‌دهد.

نکته دیگری که در خرید سبزی خشک صادراتی باید مورد توجه قرار گیرد، این است که مطمئن شوید در تهیه سبزی خشک، سبزیجات باید به یک اندازه متوسط، رسیده باشند، زیرا اگر سبزیجات زیاد رسیده باشند، در فرآیند خشک شدن به سرعت اکسیده شده و ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند. درصورتی که اگر سبزیجات نرسیده باشند به دلیل اینکه بافت سختی دارند، سبزیجات خشک تهیه شده از آنها لطافت لازم را نداشته و در هنگام استفاده در غذاها ظاهر مناسبی ندارند.

یکی از نکات مهم دیگری که باید در خرید سبزی خشک اعلاء به آن توجه کرد، این است که این محصول از سبزی کپک زده نباشد. هرچند خشک کردن باعث می‌شود رشد باکتریها متوقف شود، اما سبزیجات خشک شده به دلیل اینکه دارای پتانسیل بالایی برای جذب رطوبت اطراف خود هستند، وجود حتی مقادیر اندکی کپک می‌تواند عطر و طعم این سبزیجات را تا حد بسیاری تغییر دهد. شما می‌توانید جهت خرید انواع سبزی و فروش و استعلام قیمت با ما در مجموعه سبز آرادتماس بگیرید تا اقدامات لازم را برایتان انجام دهیم.

هنگام خرید سبزی خشک اعلا

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.