قیمت خرید عمده سبزی خشک پونه

قیمت عمده سبزی خشک پونه بسیار ارزان تر از بسته بندی این محصول می باشد. این محصول به دو صورت عمده و بسته بندی در بازار عرضه می‌شود.بازار عرضه سبزی خشک پونه به دلیل نوسانات گوناگون تغییرات چشمگیری  داشته است  و این امر تاثیر زیادی در قیمت خرید عمده این محصول توسط مشتریان دارد. بسته بندی پونه خشک با توجه به کیفیتی که دارد،فصل برداشت،نوع کارخانه و برند تولیدی و سایر خصوصیات در قیمت نهایی این محصول تاثیر گذار است، به همین دلیل بیشتر فروشندگان تمایل به فروش کلی دارند یعنی به صورت فله ای، هرچند که خریده عمده این سبزی برای مشتریان نیز مقرون به صرفه تر است.

اثر استفاده از سبزی خشک معطر پونه کوهی

اثر استفاده از سبزی خشک معطر پونه کوهی

 

پونه دارای طبع گرم است،به همین دلیل به افراد سرد مزاج توصیه می شود.زمانی که پونه کوهی ارگانیک باشد می تواند به همان اندازه خواص دارویی فراوانی در بدن داشته باشد. زیرا سبزیجات خشک ارگانیک به صورت کاملاً طبیعی تولید شده اند به همین دلیل دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد.اثر استفاده از سبزی خشک پونه کوهی عبارتند از،

۱-این گیاه برای درمان مشکلات پوستی مانند جوش کاربرد دارد،در ضمن برای کمک به دستگاه گوارش موثر بوده و حتی مثل یک آنتی بیوتیک قوی عمل می کند،در واقع می توان گفت این سبزیجات معجزه گرند.

۲-سبزی خشک پونه برای مقابله با سرماخوردگی، مشکلات تنفسی،مثانه و بیماری کبد،نفخ شکم و درد معده مورد استفاده قرار می گیرد.

۳-روغن این گیاه می تواند حالت گرمی و بی حسی به بدن بدهد و در ماساژ برای کمک به درمان درد عضلات و مفاصل استفاده می شود.

۴-زمانی که پونه را بجویم برطرف کننده سکسکه است.

۵-ضد تشنج و آرام کننده اعصاب است

۶-مفید برای تقویت لثه هاست

۷-این گیاه ضد عفونی کننده ،ضد اسپاسم، است و کارینا تیو ،دیافورتیک،امگنوگ،موجود در آن آرامبخش و محرک است. لازم به ذکر است، این گیاه یک آرام بخش عالی محسوب می‌شود و برای کاهش استرس هم بسیار پرفایده است.از این سبزی خشک به عنوان دمنوش و جوشانده هم استفاده میشود.

بررسی سبزی خشک پونه با کیفیت

بررسی سبزی خشک پونه با کیفیت

تولیدکنندگان سعی می‌کنند سبزی  خشک پونه را با کیفیت عالی و بهداشتی در اختیار مشتریان قرار دهند. این سبزی ها به صورت فله ای یا بسته بندی به بازار عرضه می‌شود،که البته نوع بسته‌بندی آن بسیار مرغوب و عالی بوده و فاکتورهای لازم و استاندارد را دارد.با توجه به اینکه سبزی خشک پونه با وجود درجه یک بودن از قیمت بسیار مناسب و خوبی برخوردار است،فروش خوبی هم دارد.تولید کنندگان سبزی خشک پو نه را توسط پیشرفته ترین دستگاهها و در بهداشتی ترین شرایط خشک و تهیه میکنند و به صورت بسته بندی در حجم های مختلف به بازار برای فروش عرضه مینمایند.لازم به ذکر است، این محصول در طب سنتی هم کارایی بالایی دارد .

 سبزی خشک پونه با کیفیت،یکسری فاکتورها را لازم دارد از جمله :

۱-نوع پونه

۲-طریقه خشک کردن

۳-نوع کیفیت

۴-نوع بسته بندی

۵-عطر طعم پونه

۶-سیب سلامت

۷-استانداردهای جهانی

این موارد در قیمت پونه تاثیر گذار است مجمو عه سبزآراد در این زمینه بسیار فعالیت گسترده ای دارد، وانواع سبزی خشک و ارگانیک را با تناژ بالا تهیه می کند.مشتریان می توانند به راحتی با مشاورین ما تماس بگیرند،تا سبزی با کیفیت را با بهترین قیمت تهیه کنند.

مراحل گوناگون سبزیجات تا خشک شدن

مراحل گوناگون سبزیجات تا خشک شدن

 

اگر سبزیجاتی که برای خشک شدن انتخاب می شوند کاملاً رسیده نباشد،پس از خشک شدن رنگ و طعم خوبی نخواهد داشت .البته یادآوری این نکته ضروری است،اگر سبزیجات خیلی رسیده هم  باشد بعد از خشک شدن سفت میشوند،و نمی‌توان آنها را مصرف کرد.برای خشک کردن سبزیجات ابتدا آنها را در تشت پر از آب سرد غوطه ور کنید آب سرد،به تازگی سبزیجات کمک میکند.

بعد از ۳ تا ۴ بار این کار را تکرار کنید،تاگل و لای سبزیجات کاملاً ته نشین شود،بعد آب کثیف را دور بریزید تا کاملاً تمیز شود بعد آبکشی کنید.یادتان باشد که سبزیجات نباید برای مدت طولانی در آب بماندزیرا املاح و ویتامین‌های خود را از دست می‌دهند.پس از شسته شدن اجازه دهید سبزیجات خشک شوند.

قسمتهای کپک زده یا فیبردار سبزیجات را جدا کنید،چون می تواند عاملی برای رشد باکتری‌ها باشد.سبزیجات دارای یک آنزیم هایی هستند که خیلی سریع باعث کپک زدن آنها میشود.تنها راه برای متوقف کردن فعالیت این آنزیم ها جوشاندن چنددقیقه ای سبزیجات در آب جوش یا بخار آب قبل از خشک کردن است.این بهترین روش برای از بین بردن بسیاری از باکتری ها و کپک هاست.

نکته دیگری که باید به آن دقت کرد این است که هرچه سریعتر سبزیجات را به قطعات ریز و خرد تبدیل کنید تا سریعتر خشک شوند.یادتان باشد که برای خشک کردن سبزیجات از روش های مختلف صنعتی،زیر نور آفتاب و خشک کردن در فر استفاده میشود.

وقتی که سبزیجات به طور کامل خشک شد باید آن ها را در ظروف پلاستیکی شیشه دربسته انتقال داد و در محیط خشک و تاریک و خنک نگهداری کرد مدت زمانی که می توان سبزیجات خشک را نگهداری کرد بستگی به میزان خشک شدن آن دارد.

 خواص استفاده ازپونه

 خواص استفاده ازپونه

پونه از محتویات بالای منتول تشکیل شده است،به دلیل ویژگیهای تحریک کننده و توانایی آن در تسکین علائم سرماخوردگی یا آنفو لانزا مورد استفاده قرارمی گیرد.

پونه گیاهی است از خانواده نعناع و ترکیب اصلی موجود در آن اسانس روغنی فرار یا روغن منتول، مقداری تانن، مواد رزینی و حاوی مقدار زیادی  Aو BوC و کلسیم است.

پونه جز.گیاهان قاعده آور در زنان بوده این گیاه باعث منقبض شدن رحم شده و به جریان قاعدگی کمک می کند.

استفاده از پونه عملکرد روده را تحریک کرده و ترشح صفرا را افزایش می دهد.

از دیگر خواص پونه رفع ترشحات انباشته شده در ریه است و استفاده از آن برای درمان بیماری های برونشیت و سرما خوردگی توصیه میشود.

یکی از مهمترین خواص پونه خاصیت بی حس کنندگی اعصاب می باشد، از اینرو برای درد ماهیچه و بیماری هایی مانند رماتیسم و آرتروز بسیار مفید است .

استفاده از پونه برای تمیز کردن زخمها ورفع عفونتهای زنانه بسیار موثر است.

درمان ناراحتی های کبدی،اسهال خونی،ناراحتی های عصبی،مفید است.

مصرف پونه همراه با ماست و دوغ ،به دلیل داشتن کلسیم زیاد به خانمهای یائسه و افرادی که دچار پوکی استخوان هستند و همچنین کودکان در حال رشد توصیه می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.