قیمت انواع ریحان خشک به صورت کیلویی

قیمت انواع ریحان خشک به صورت کیلویی کمی بالاست،اما چون این گیاه دارای فواید بسیار و عطر و طعم دلپذیری است قیمت آن مناسب به نظر می رسد. از میان سبزی خوردن ریحان بسیار خوش عطر است  که در دو نوع سبز و بنفش وجود دارد و دارای برگهای متوسط میباشد که لطافت زیادی دارد، همچنین این گیاه عطر بسیار دلپذیری دارد که در غذاها از آن استفاده می‌کنند. ریحان رادر طی فرآیندی خشک میکنند و به صورت دمنوش یا به عنوان طعم‌دهنده غذایی از آن استفاده می نمایند.

خریداران می توانند برای آگاهی از قیمت انواع ریحان خشک به صورت کیلویی در وب سایت اینترنتی سبز آراد فرم سفارش را پر کرده و اقدام به خرید این محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب نمایند.

ریحان خشک یک طعم دهنده بی نظیر

ریحان خشک یک طعم دهنده بی نظیر

استفاده از مقدار کمی ریحان خشک در غذاهایی مثل قورمه سبزی طعم فوق العاده ای به آن می‌بخشد و هر کس با هر ذائقه این طعم غذا را می پسندد. زمانی که از ریحان به عنوان طعم‌دهنده در غذا استفاده می کنید سعی کنید در۱۰ دقیقه پایانی پخت غذا ریحان خشک را اضافه کنید تا عطر و طعم ریحان حفظ شود .ریحان  خشک را در انواع غذاها مثل آب دوغ خیار، کوفته تبریزی،آبگوشت و.. استفاده می‌کنند.

نحوه خشک کردن ریحان به این صورت است که پس از چیدن و شستن،حتماً باید آب آن خوب گرفته شود. برای این کار باید آن را روی یک پارچه نخی پهن کرد زیرا اگر آب آن گرفته نشود، ریحان ممکن است فاسد شود بعد از خشک شدن آب آن ریحان ها را دسته بندی کرده و از ساقه کنار هم می‌گذارند و با نخ می بندند و در آشپزخانه آویزان میکنند،بعد از مدت چند روز ریحان ها خشک میشوند و برگ‌های خشک شده آن را پودر می‌کنند و در غذا استفاده مینمایند.

طبیعت ریحان گرم و خشک است، این گیاه  خواص زیادی دارد از جمله ضداسهال، بادشکن، ضد عفونی کننده دهان و دستگاه گوارش است. خواب آور ی و ضد سردرد میگرن از دیگر خواص ریحان است ،مقوی معده و روده و تقویت کننده قلب می باشد. ریحان ملین ،تونیک مقوی محرک اشتها است. جهت انسداد عروق مغزی،برای تحلیل ورم های جمعی اعضا و تنگی نفس مفید است ،ریحان آرام بخش است.

بررسی میزان سالانه صادرات سبزی خشک

بررسی میزان سالانه صادرات سبزی خشک

صادرات سبزی خشک از ایران به کشورهای امارات و قطر،عمان،روسیه، عراق انجام می شود. تغییرات فصلی، مسائل اقتصادی کشورها،وجود عوامل بیماری‌زا در مزارع یا گلخانه‌ها مواردی هستند که بر صادرات سبزی خشک به طور غیرمستقیم تاثیرمی گذارد.

اگردر مزرعه یا در پرورش گلخانه ای تمام موارد استاندارد کاشت و نگهداری رعایت شود، سبزیجات مرغوب بوده و با کیفیت عالی برای صادرات آماده می شوند. صادرات انواع سبزیجات خشک نیز حائز اهمیت است والبته  توجه به اینکه شرکت تولیدکننده سبزی خشک از چه ماشین آلاتی برای خشک کردن سبزی ها استفاده می کند،خشک کردن سبزی کمک می کند تا ماندگاری بیشتری پیدا کند.

صادرات سبزی خشک در سالهای اخیر به دلیل تقاضای فراوان بازار جهانی در حال افزایش است. برای همه نوع سبزیجات، منجمد شده خشک شده ،فرآیند صادرات وجود دارد حتی برای صادرات انواع سبزیجات خاص مثل گشنیز، تره، جعفری، نعناع، قارچ

بهترین توزیع کننده ریحان خشک کیلویی

بهترین توزیع کننده ریحان خشک کیلویی

بهترین توزیع کننده ریحان خشک کیلویی بر کل فرایند خشک شدن ریحان از اول تامرحله بسته بندی و خرید آن توسط افراد نظارت دارد و همیشه سعی می‌کند با کیفیت ترین و بهترین محصولات را تحویل مشتریان دهد. قیمت ریحان خشک کیلویی در مقابل عطر فوق العاده ای که دارد بسیار مناسب است.

یکی از مواردی که در خرید ریحان خشک باید مورد توجه قرار گیرد، فرآیند خشکاندن ریحان تازه است که باید کیفیت این محصول بالا باشد خریداران هنگام خرید دقت کنند که ریحان فاسد شده و خراب نباشد.

ریحان گیاهی بوته ای یک ساله است معمولاً طول آن بین ۲۰ تا ۴۵ سانتیمتر است عطر و بویش بسیار دلپذیر است رنگ ساقه بوته ریحان سبز تند است برگ های آن به شکل بیضی و منظم می باشد.

خواص استفاده از ریحان خشک

خواص استفاده از ریحان خشک

۱-ریحان آرامش دهنده اعصاب است و برای سردردهای عصبی بسیار موثر است.

۲-ریحان گیاه نشاط آور است دم کرده آن بعد از هر غذا برای معالجه سردردهای میگرنی و عصبی بسیار مفید است،حتی استنشاق بوی ریحان دم کرده سردردهای ناشی از سفر را برطرف می کند.

۳-برای درمان آسم نیز می توان جوشانده غلیظی از ریحان تهیه کرد و روزی چند مرتبه دهان را با آن شستشو داد،زیرا جوشانده سرد آن نیز تب بر است و در بیماریهای تورمی گلو و سرما خوردگی حتماً از ریحان استفاده شود.

۴-ریحانه دل پیچه را برطرف می کند، پس افرادی که دستگاه گوارشی حساسی دارند و سریع نفخ می کنند با غذا ریحان مصرف کنند.

۵-ریحان ضد تهوع و استفراغ است.

۶-ریحان سرشار از بتاکاروتن و کارو تنوئید است و به عنوان آنتی هیستامین می باشد،که با کلسترول مبارزه می کند و منبع بسیار عالی از منیزیوم است.

عوارض مصرف بیش از حد ریحان

عوارض مصرف بیش از حد ریحان

کاهش باروری، ایجاد انقباضات رحمی، تداخل با داروهای رقیق کننده خون، افت شدید قند خون، پوسیدگی دندان،با توجه به اثرات گسترده ای که بر سلامت بدن دارد وبه آن اکسیر زندگی می گویند، اما با وجود تمام فواید می‌تواند برای برخی غیر قابل استفاده باشد.

خطرناک برای دوران بارداری

یک ترکیب به نام استراگل در برگ های ریحان می تواند سبب انقباض رحمی شود،بهترین راهکار پرهیز از مصرف آن در طی دوران حاملگی است.

تداخل با داروهای رقیق کننده خون

ریحان به عنوان رقیق‌کننده خون عمل می‌کند. اگر به هر دلیلی کسی داروی رقیق کننده خون استفاده می کندریحان اثر این دارو را افزایش داده و مشکلاتی در رابطه با انعقاد خون ایجاد می نماید.

بالا بردن اثر داروهای ضد دیابت

ریحان توانایی کاهش قند خون را دارد. اگر شما از داروی کاهنده قند خون استفاده می کنید این گیاه ممکن است اثر دارو را افزایش داده و حتی سبب کاهش شدید سطح قند خون گردد.

پوسیدگی دندان

برگ های ریحان دارای مقادیری آهن است، بنابراین می‌تواند در صورت جویده شدن سبب پوسیدگی دندان ها شود و ممکن است رنگ دندانهارا تغییر دهدبه همین دلیل بهتر است برای مصرف ریحان به جای جویدن آن را با آب قورت دهید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.