شرکت پخش سبزی ریحان خشک

شرکت پخش سبزی ریحان خشک این محصول را به مراکز فروش در فروشگاه‌های کشور عرضه می کند تا آنها بتوانند انواع سبزیجات خشک و ریحان خشک را در اختیار مشتریان و خریداران با کیفیت عالی و قیمت مناسب قرار دهند.
سبزی ریحان جزء سبزی های معطربه شمار می آید که به دو صورت خشک و تر می توان از آن استفاده کرد.معمولاً سبزی ریحان را خشک کرده و در تهیه انواع غذاها که نیاز به عطر و بوی خوشی دارد از آن استفاده می کنند.

شرکت پخش سبزی ریحان خشک سبز آراد از طریق وب‌سایت اینترنتی اقدام به فروش عمده سبزی خشک ریحان، سبزی خشک شوید و … باکیفیتی بسیار بالا و قیمتی مناسب و رقابتی نموده است و ثبت سفارش در آن محصولات فوق را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به فروشگاه ها و مراکز متقاضی عرضه می کند تا آنها راحتتر بتوانند در اختیار خریداران و مصرف‌کنندگان قرار دهد.

میزان استفاده از سبزی خشک معطر در غذاها

میزان استفاده از سبزی خشک معطر در غذاها

استفاده از سبزی خشک معطر غذاها را خوش عطر و خوش طعم می‌کند و دارای خاصیت های درمانی بسیار زیادی هستند. سبزی خشک ریحان یکی از آن سبزی های ویژه‌ای است برای کسانی که کم خونی و کمبود آهن دارند بسیار مفید می باشد این گیاه پیشگیری از سرطان می کند و برای سلامتی پوست و مو و استخوان بسیار اهمیت دارد

ریحان از خانواده گیاهان نعنایی به شمار می آید با برگهای سبز و گاهی بنفش می باشد

انواع غذاها، سالاد ،کباب، ماهی و است از خشک شده آن در تهیه انواع خورشت استفاده می شود .

ریحان برای طعم دهی ماهی و مرغ و همچنین در ترکیب پوره ها قابل استفاده است .

ریحان دارای خواص آنتی اکسیدانی بالایی بوده و طعم ویژه ای دارد زیرا حاوی فلاونوئید وترپنیک است نتایج بررسی ها نشان می دهد که این ترکیبات در کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از رشد تومور ها تاثیر دارند .

سبزی های معطر در مناطق مختلف رشد می کنند مثلاً نواحی شمالی کشور دارای سبزی های معطر خاص خود هستند اما سبزی های معطر دیگری هم وجود دارد که می توان گفت در تمام نواحی و مناطق یافت می شوند.

از دیگر سبزیجات معطر می توان شوید، جعفری، آویشن، گشنیز،پونه را نام برد .

خشک کردن ریحان

خشک کردن ریحان

خشک کردن ریحان نسبت به سبزیجات دیگر کمی سخت تر است زیرا دارای برگهای بسیار لطیفی می باشد. این سبزی معطر هنگام خشک کردن سیاه و پژمرده می شود و این اصلاً جالب نیست.

آیا می خواهید بدانید که چگونه ریحان را خشک کنید؟
خشک کردن ریحان به صورت اصولی می‌تواند کمی مشکل باشد زیرا دارای برگ‌های حساسی است و حاوی روغن زیاد که به آهستگی خشک میشوند و خیلی راحت تیره می شوند استفاده از دستگاه خشک کن یا مایکروفر برای خشک کردن ریحان ممکن است بهتر باشد.

خشک کردن با دستگاه خشک کن

خشک کردن با دستگاه خشک کن

یکی از روشهای خشک کردن ریحان با دستگاه خشک کن است معمولاً تولیدکنندگان مواد غذایی برای خشک کردن محصولاتی مثل میوه خشک ،لواشک و سبزی خشک از آن استفاده می کنند .این دستگاه اغلب مواد غذایی را خشک میکند بدون آنکه تغییر خاصی در آنها ایجاد کند از این رو جهت خرید به همه کسانی که اهل درست کردن میوه و سبزی خشک به میزان زیاد هستند توصیه می شود برای خشک کردن ریحان در دستگاه خشک کن به ترتیب زیر عمل کنید،

۱-برگها رابه هنگام صبح بچینید زیرا تابش آفتاب عطر و بوی آن را می برد.به اندازه نیم ساعت بالاتر از گره رشد برگها را بچینید.
۲-برگهای سالم ریحان به رنگ سبز روشن هستند ساقه و برگ هایی که تازه نیست را جدا کنید و دوربیندازید زیرا را در دستگاه خشک کن می سوزد و باعث خراب شدن طعم برگ های ریحان می شود.

۳- هنگام شست و شو،ریحان را با آبی که با دمای اتاق یا محیط بیرون یکی است شستشو دهید زیرا اگر آب گرم باشد باعث شوکه شدن برگ و خراب شدن آن می گردد . می توانید هنگام شستشوی برگ ها همراه آب ،کمی سرکه اضافه کنید و مدت ۱۰ دقیقه بگذارید بماند این محلول باعث کشته شدن حشرات و باکتری های روی سطح می شود.

۴- حالا برگها را با دستمال کاغذی یا حوله آشپزخانه خشک کنید برگ های مرطوب ریحانمستعد کپک هستند.

۵- دمای دستگاه خشک کن رابر روی درجه۹۵ بگذارید تا ریحان ،خشک شود.

۶- بسته به میزان رطوبت برگ ها، فرایند خشک شدن حدود ۱۲ ساعت زمان خواهد برد.

۷- بعد از هر چهار ساعت آن ها را بررسی کنید.

مقایسه روشهای خشک کردن

مقایسه روشهای خشک کردن

به چندین روش می‌توان ریحان خشک را نگهداری کرد آنها را در شیشه دهان گشاد بریزید و در مکانی تاریک مثل کابینت آشپزخانه نگهداری کنید.

یکی دیگر از روشها ریختن ریحان خشک در کیسه زیپ لاک و نگهداری در فریزر است به این ترتیب از حفظ شدن عطر وطعم آنها مطمئن می‌شوید.

می‌توانید آن ها را در ظرف نگهدارنده دردار بریزید ودر یخچال بگذارید تا بوی مواد وارد برگ های نشود.
برگهای خشک ریحان را تا یک سال میتوان نگهداری کرد اما بعد از آن عطر و طعم خود را از دست می‌دهد یک نکته مهم درباره ریحان باید بدانیم قبل از گل دادن آنها را بچینید چون برگ های ریحان بیشتر روغن شان را قبل از این که گل بدهند از دست می‌دهند .

علت صادرات انواع سبزی خشک ریحان

علت صادرات انواع سبزی خشک ریحان

امروزه به دلیل مصرف فراوان سبزی ریحان خشک و خواص بیشماری که این سبزی دارد درسراسر دنیا بسیار پرکاربرد است به همین علت تقاضای زیادی برای خرید این محصولات پیدا شده است .شرکت تجاری ما قادر به تهیه انواع سبزی های خشک وریحان خشک و صادر کردن آن به سراسر ایران و دنیا می باشد. زیرا امر صادرات باعث می‌شود تا ارزآوری و درآمد اقتصادی کشور بالا برود شرکت سبز آراد با داشتن وب سایت اینترنتی این امکان را برای خریداران فراهم نموده تا بتوانند سفارش خود را ثبت نمایند و یا از طریق تماس تلفنی این سبزی خشک معطر را تهیه و از خوردن آن لذت ببرند.

ریحان به علت خواص بی نظیرش مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است تولید کنندگان وفعالان این محصولات تلاش بسیاری میکنند تا بتوانند ریحان خشک با کیفیتی را که از قیمت مناسبی برخوردار است و به صورت کاملا بهداشتی تهیه گردیده و از ماندگاری بالایی برخوردار است را روانه بازار هدف کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.