خرید مستقیم سبزی خشک مرزه

خرید مستقیم سبزی خشک مرزه توسط مصرف کنندگان در سراسر نقاط ایران به صورت غیر حضوری انجام می گیرد،این امر باعث سهولت دسترسی مشتریان به این محصول می شود.یکی از راه های خرید ارزان انواع محصولات از جمله سبزی خشک مرزه، خرید مستقیم آن از کارخانه های تولیدی است.

امروزه خریداران به صورت مستقیم سبزی خشک مرزه را از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند.همین امر منجر می شود تا این محصول با قیمت پایین در انواع مختلف فله ای و بسته بندی در اختیار آنان قرار بگیرد. در خرید مستقیم سبزی خشک مرزه قیمت تمام شده هر یک از انواع این نوع سبزی به قیمت تولید بسیار نزدیک بوده و این موضوع باعث کاهش در هزینه‌های مشتریان گرامی می‌شود.
خرید مستقیم سبزی خشک مرزه از طریق سایت مجموعه سبزآراد امکان‌پذیراست. خریداران می توانند در هر مکانی که هستند آن را تهیه و خریداری نموده و در غذاها و خورشت های مختلف از آن استفاده کنند .

آنچه باید در مورد مرزه کوهی بدانیم

آنچه باید در مورد مرزه کوهی بدانیم

مرزه کوهی از خانواده نعناعیان است و اثر ضد باکتری دارد.مرزه از سبزیجات تابستانی بوده و به صورت وحشی در جنوب اروپا و آسیا و ایران به فراوانی یافت می شود.

مرزه کوهی برخلاف مرزه معمولی ارتفاع بین ۱۵ تا ۴۰ سانتیمتر دارد، دارای ساقه های متعدد بوده که از یک تنه چوبی منشاء می‌گیرد ،به همین علت با نام مرزه کوهستان شناخته می‌شود. سمت راست شاخه‌های آن پر پشت و فشرده است.برگهای آن چرمی،براق ،باریک است. سطح برگ های آن در هر دو قسمت پهنک فاقد تار است،که خود مجموعاً شناسایی آن را با اختلافات ظاهری که با مرزه دارد آسان می سازد.گلهای آن دارای جام سفیدرنگ و منقوش به لکه های گلی یا گلی کمرنگ اند.

مرزه کوهی در منطقه مدیترانه پراکندگی دارد.در جنوب فرانسه به حالت خودرو و در مناطق کم ارتفاع و در بالای تخته سنگ های واقع در شیب دامنه ها می روید .در اسپانیا،ایتالیا،یونان،بلغارستان،در سواحل شمالی دریای سیاه،رشد می کند،پراکندگی این گیاه مشابه مرزه است.

مرضیه کوهی اثر ضد عفونی کننده دارد،در جهت درمان بیماری های عفونی مجاری تنفسی مجاری ادراری کاربرد دارد،در دندانپزشکی جهت درمان کرم خوردگی های پیشرفته دندان با وارد کردن یک تا دو قطره به منظور پانسمان دندان به کار می رود.

خواص ویژه سبزی خشک مرزه

خواص ویژه سبزی خشک مرزه

۱-خواص سبزی مرزه عبارتند، از آنتی اکسیدان ،ضد باکتری،ضد نفخ،کاهش چربی خون،مسکن ضد درد،درمان مشکلات تنفسی و تنگی نفس

۲-فواید گیاه مرزه برای پوست و مو: جوانسازی پوست صورت مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها،ویتامین c و ویتامین A موجود در مرزه با افزایش کلاژن پوست صورت به رفع چین و چروک پوست کمک کرده و باعث جوانسازی پوست صورت میشود.

۳- و افزایش رشد مو: آهن موجود در مرزه با افزایش تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی کمک می‌کند و با بهبود جریان خون در پوست سر باعث تقویت فولیکول مو و در نتیجه تقویت و افزایش رشد مو میشود.

۴-درمان قارچ ناخن دست و پا: مرزه دارای خواص ضد قارچی قوی بوده و روغن مرزه به درمان عفونت قارچی دست و پا کمک می کند.

د۵-رمان دیابت و قند خون: در طب سنتی از مرزه برای درمان تشنگی و خشکی دهان افراد مبتلا به دیابت استفاده می شود.

۶-معده ودستگاه گوارش: مقادیر قابل توجه فیبر موجود در مرزه به بهبود هضم غذا کمک کرده،برای درمان معده درد مفید است. مرزه به دلیل مقادیر بالای ترکیبات فنلی موجود در آن دارای خواص ضد باکتری قوی بوده،و از ابتلا به زخم معده جلوگیری میکند. مرزه به دلیل طبع گرمی که دارد، بهترین داروی گیاهی برای درمان تهوع و بیماریهای گوارشی است .

خرید مستقیم مرزه خشک بسته بندی

خرید مستقیم مرزه خشک بسته بندی

مرزه یکی از سبزیجاتی است که بسیار خوش طعم است،علاوه بر غذا در خیارشور ها و ترشی ها از آن استفاده می کنند. یکی از روش‌هایی که ماندگاری سبزی مرزه را زیاد می کند و باعث استفاده آسان می شود،خشک کردن آنهاست. مشتریان برای خرید این محصول می توانند به مراکز خرید مستقیم سری بزنند تا بتوانند مرزه خشک بسته بندی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب خریداری نمایند .

بهتر است مشتریان انواع سبزی خشک مانند جعفری،ریحان،تره،اسفناج،شنبلیله و مرزه را به صورت بسته بندی بهداشتی خریداری نمایند.این سبزی خشک را خریداران می‌توانند به صورت مستقیم از تولید کننده آن دریافت نمایند،زیرا اگر آن را بر اساس استانداردهای اصولی و لازم تهیه کنند، فاقد هر گونه گرد و غبار و آلودگی میباشد.مشتریان میتوانند بر حسب نیاز خود از بسته‌ بندی های ۷۰ تا یک کیلوگرمی را انتخاب نموده و خریداری نمایند.

مواد مغذی گیاه مرزه و روشهای مصرف درست

مواد مغذی گیاه مرزه و روشهای مصرف درست

مرزنگوش، پونه کوهی و مرزه وحشی سه نوع گیاه منسوب به مرزه هستند .نتایج مثبتی در بهبود و درمان سیستم های  گوارشی، ریوی، ماهیچه، اسکلتی، پوستی، ادراری و نیز درمان بافت التهابی، نشان می دهند این گیاهان روغن و ترکیبات ضروری یا فرار مشابه دارند که آنها را قادر به مبارزه با انواع مختلف بیماری در بدن می کند .
مواد مغذی موجود در مرزه به شرح زیر است

۱-ویتامین A

۲-ویتامین B کمپلکس به خصوص پیریدوکسین و فولات B9

۳-ویتامین c در مرزنگوش، پونه کوهی و مرزه وحشی

۴-ویتامین E و K مرزنگوش و پونه کوهی

کلسیم، آهن و منگنز مواد معدنی موجود در مرزه هستند در مرزه منیزیم و روی نیز قابل توجه است. همچنین در مرزه های وحشی، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم و روی وجود دارد .دیگر اجزای مهم در خانواده مرزه عبارتند از الیاف غذایی، اسیدهای چرب امگا ۳ و گیاه مغذی فیتونوترینت

مرزه همچنین برای موارد زیر بکار می رود :

حالت تهوع
اسهال
نفخ شکم از دست دادن اشتها
سموم روده بزرگ
سوء تغذیه

مرزه نقش مهمی در ریشه کن کردن رادیکال‌های آزاد و زیان آور دارد.مرزه همچنین به سیستم گردش خون /قلبی و عروقی،با متعادل کردن سطح کلسترول و افزایش و تقویت تولید گلبول های قرمز خون ،تقویت سیستم ایمنی، مغز سیستم عصبی کمک می‌کند.مرزه باعث کاهش استرس اضطراب و بی خوابی می شود.

عوارض احتمالی مرزه
مرزه می‌تواند باعث واکنش های آلرژیک و جلوگیری یا کند شدن انعقاد خون شود.

توصیه می شود که دو هفته قبل از عمل جراحی از مصرف آن خودداری شود.مرزه می تواند باعث تحریک پوست و چشم شوند.
استفاده طولانی مدت از مرزه هم می تواند باعث زخم معده و انسداد روده یا سرطان‌ها و تشنج شود.از این گیاه برای درمان بیماریها در کودکان باید احتیاط شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.