تفاوت طرز استفاده از دستگاه قند خون در استان ها

با توجه به اینکه تنها راه مواجه با بیماری دیابت کنترل آن می باشد پس طرز استفاده از دستگاه قند خون بسیار موثر است.

و بیماری های ماکرو عروقی و کاهش بروز مرگ و میر [7، 8، 9].علاوه بر این، وضعیت خود پایش سطح گلوکز در بیماران دیابتی کافی نیست. در حال مشاهده 5953 بیمار دیابتی از 50 موسسه درمانی در 29 استان، همانطور که شکل 1 نشان می دهد، تنها 18.98 درصد از آنها.
قند خون خود را غربالگری می کنند و تنها 7.27 درصد از آنها سطح گلوکز خود را حداقل یک بار در روز چک می کنند.

علاوه بر این، نظارت بر گلوکز برای موارد غیر هیپرگلیسمی، به عنوان مثال، هیپرگلیسمی بالقوه، بارداری ضروری است.
هیپرگلیسمی و هیپرگلیسمی داخل بیمارستانی.

افراد مبتلا به پیش از هیپرگلیسمی می توانند عادات و رژیم های غذایی خود را برای جلوگیری از خطر ابتلا به دیابت کنترل کنند. در دوران بارداری یا بستری شدن در بیمارستان، استرس، تفریح، مواد مخدر و علل دیگر می توانند باعث افزایش گذرا در گلوکز خون شوند.

همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است، یک بررسی مقطعی انجام شده توسط مرکز پزشکی دانشگاه تنسی نشان می دهد که 38 درصد از بیماران بستری در بیمارستان دارای هیپرگلیسمی هستند.

با این حال، یک سوم آنها هیچ سابقه دیابت (غیرهایپرگلیسمی) ندارند. بنابراین، مدیریت قند خون نباید به بیماران دیابتی محدود شود. اندازه گیری گلوکز خون باید بخشی از پرونده سلامت روزانه باشد حفظ قند خون و همچنین اندازه گیری وزن برای حفظ تناسب اندام.
سازماندهی این مقاله در زیر نشان داده شده است: بخش 2 مانیتورینگ مختلف گلوکز را نشان می دهد و مقایسه می کند.
انواع تجهیزات و اندازه گیری های آزمایشی آنها سپس، این مقاله هفت فناوری غیرتهاجمی و آنها را با محاسن و معایب در بخش 3 مقایسه کنید. بخش 4 دو جهت تحقیقاتی ممکن را نشان می دهد و پیشنهاد می کند اندازه گیری غیر تهاجمی برای نظارت بر گلوکز خون. بخش 5 این مقاله را خلاصه می کند.
در فرآیند حفظ سطح گلوکز خون در یک محدوده پایدار، غربالگری گلوکز یکی از تجهیزات ضروری برای پایش گلوکز خون و کنترل آن در محدوده نسبتاً نرمال.
انعکاس سنج ایمز: اولین دستگاه سنجش قند خون دستگاه انعکاس سنج ایمز است که ساخته شده است.
توسط تام کلمنز در سال 1969 [12]. دستگاه انعکاس سنج Ames به بیماران دیابتی اجازه می دهد قند خون را کنترل کنند
خود سطوح نشان دهنده شدت نور آبی با یک سوزن، که از یک نوار کاغذی به نام دکستروستیکس منعکس شده است [13، 14]. تعداد کمی از سطوح گلوکز با توجه به قرار گرفتن در معرض مختلف وجود دارد
اجرای دکستروستیکس [15].
Reflomat: Boehringer Mannheim اولین دستگاه گلوکز سنج قابل حمل در جهان را منتشر کرد که در سال 1974 برای دفتر متخصصین مراقبت های بهداشتی طراحی شد. فقط به تعداد کمی خون نیاز دارد [16].
MediSense: در سال 1987، اولین سیستم حسگر زیستی برای غربالگری قند خون به نام ExacTech، که
توسط MediSense راه اندازی شد. یک نوار الکترود آنزیمی در دانشگاه کرانفورد استفاده و توسعه داده شد
دانشگاه آکسفورد در انگلستان [17].
چهار نسل گلوکز متر: در دهه 1990 تولید شد. اندازه نمونه ساخته شده از 30 تا 0.3 میکرولیتر متغیر است. و سپس زمان مصرف آزمایش از 5 ثانیه تا 2 دقیقه متغیر است، در حالی که مترهای فعلی معمولا کمتر از 15 ثانیه زمان نیاز دارد.
تمام تجهیزات ذکر شده در بالا به استخراج نمونه خون و پردازش خون نیاز دارند. مربوط به نوک انگشت، سوزش گوش، بیهوشی و غیره است [18، 19، 20]. به عنوان نظارت بر نیازهای گلوکز خون مقادیر طولانی مدت گلوکز خون، از جمله بیش از 4 بار در روز [21]. بنابراین، خون را به طور مداوم استخراج کنید.

و ثبت سطح گلوکز مطمئن ترین راه برای غربالگری سطح گلوکز برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت است. با این حال، سوزش مکرر پوست نه تنها ناراحت کننده است، بلکه ناخوشایند است. در واقع، سوراخ کردن پوست ممکن است باعث تحریک شود
پوست، و اگر تغییراتی در وضعیت بدن یا دمای محیط اطراف ایجاد شود، ممکن است دقیق نباشد.

استخراج نمونه خون با خارش پوست خطر نادرست، عفونت، ناخوشایند و ناراحت کننده است. بنابراین اندازه گیری های دقیق، ایمن، راحت و راحت برای بررسی سطح گلوکز خون می باشد بنابراین، تجهیزات دیگری، پایش مداوم گلوکز پیشنهاد شده است.

مانیتورینگ مداوم گلوکز (CGM) می تواند قند خون را به طور مداوم اندازه گیری کند، که مطالعه الگو و روند را در کل بسیار آسان می کند. روز یک سنسور CGM معمولاً در زیر پوست قرار می‌گیرد تا گلوکز را در هر زمانی کنترل کند.

سه نوع آزمایش قند خون وجود دارد، از جمله هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c)، خود نظارتی بر خون. گلوکز (SMBG) [23] و پروفایل گلوکز سرپایی (AGP) [24] همانطور که در جدول 1 نشان داده شده است.

HbA1c می تواند میانگین سطح گلوکز پلاسما را در دو تا سه ماه گذشته منعکس کند [25]. اندازه گیری HbA1c به آمادگی خاصی برای آزمایش مقدار گلوکز در هر زمانی از روز نیاز ندارد. از این رو، اخیراً اندازه‌گیری HbA1c برای غربالگری بیماران بالقوه دیابتی استفاده می‌شود.
SMBG می تواند مقدار گلوکز خون را در هر زمان به راحتی جمع آوری کند، بنابراین توصیه می شود. بیماران دیابتی به طور تصادفی سطح گلوکز خون خود را بررسی کنند. علاوه بر این، نتایج همیشه دقیق هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.