عرضه مستقیم سبزی خشک شنبلیله تازه

عرضه مستقیم سبزی خشک شنبلیله تازه توسط شرکت ها و مراکز تولیدی مربوط به سبزیجات خشک صورت می گیرد که شنبلیله خشک را به صورت‌های مختلف فله ای و بسته‌بندی، عمده ای در حجم و سایز های گوناگون به بازار عرضه و در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

امروزه وجود اینترنت نعمت بزرگی است برای حذف واسطه ها تا مشتریان بتوانند این محصولات را با صرف کمترین هزینه و وقت از طریق پر کردن فرم ثبت سفارش با مناسب ترین قیمت دریافت نمایند مجموعه سبز آراد مدتی است که در عرضه مستقیم سبزی خشک شنبلیله تازه فعالیت می‌کند تا بتواند محصول با کیفیت عالی و استاندارد و بهداشتی را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان محترم قرار دهد.

نکات لازم برای خشک کردن سبزیجات معطر

نکات لازم برای خشک کردن سبزیجات معطر

برای خشک کردن سبزی ها از نور خورشید ،سایه، پنکه ،ماکروفر میتوان استفاده کرد اما بعد از شستن کامل سبزی ها، باید آب آن کاملاً گرفته شود و یا از دستمال خشک کن یا پارچه نخی یا سینیبرای پهن کردن سبزی زیر آفتاب یا سایه استفاده کرد.برای گرفتن آب سبزی ها می توان آن را داخل یک کیسه پارچه‌ای ریخته و به وسیله ماشین لباسشویی آن را خشک نمود.

جعفری، گشنیز، مرزه، ریحان، شنبلیله، همه جزو سبزیجات معطری هستند که برای خشک کردن آنها بهتر است تنها برگ آن را خشک نمود به همین علت باید برگ را از ساقه جدا نمود بعد از شستن و گرفتن آب اضافی سبزی آن را در خشک کن کابینتی قرار داده تا کاملاً خشک گردد معمولاً در دو نوع تک کابین، دوکابین و چهار کابین این دستگاه ها طراحی و تولید میشوند متاسفانه سبزیجات حاوی نوعی از ترکیبات ارگانیک هستند که به آن آنزیم می گویند به همین دلیل سریع کپک میزند.

تنها راه برای متوقف کردن فعالیت این آنزیم ها جوشاندن چند دقیقه‌ای سبزیجات در آب جوش یا بخار آب قبل از خشک کردن است زیرا باعث از بین رفتن بسیاری از کپک ها میشود در ضمن سبزیجات سریعتر خشک شده و رنگ و طعم آنها بهتر حفظ می شود هر چقدر سبزیجات بیشتر خردشوند سریع‌تر خشک می‌شوند.

لازم به ذکر است که سبزیجاتی که به روش صنعتی خشک میشوند لازم است قبل از استفاده شسته شده و در صورت نیاز به مدت دو ساعت خیسانده شوند. ساده ترین روش خشک کردن سبزیجات در خانه خشک کردن در هوای آزاد است که باید دور از نور آفتاب و در محلی سایه آن را خشک کرد تا رنگ آن ها تغییر زیادی نکند.

وقتی سبزیجات معطر کاملا خشک شدند باید آنها را در ظروف پلاستیکی شیشه ای در بسته انتقال داد و در محیط خشک و تاریک و خنک نگهداری کرد. مدت زمانی که می توان سبزیجات خشک را نگهداری کرد به میزان خشک شدن آنها بستگی دارد در صورت خشک کردن صحیح مدت ماندگاری آن به یک سال هم می رسد.

طریقه استفاده صحیح ازمقدار سبزی خشک

طریقه استفاده صحیح ازمقدار سبزی خشک

یک کیلوگرم سبزی تازه پاک شده اگر در شرایط استاندارد خشک شود تبدیل به ۵۰ گرم سبزی خشک خواهد شد بنابراین اگر در جایی نوشته بود سبزی یک کیلو گرم و شما از سبزی خشک استفاده می‌کنید در نظر داشته باشید ۵۰ گرم سبزی خشک =یک کیلوگرم سبزی تازه است

طرز استفاده از سبزی های خشک به این صورت است که قبل از استفاده از سبزی ها باید آن را به دمای محیط برسانید یعنی حدود ۱۵ دقیقه قبل از استفاده سبزی را در دمای آشپزخانه و در ظرف رو باز نگه دارید

سبزی را داخل یک کاسه جادار ریخته و برای ۵۰ گرم سبزی خشک یک لیتر آب جوشیده سرد شده در نظر بگیرید آب را روی سبزی ها بریزید و به آرامی سبزی ها را هم بزنید و حدوداً سه تا چهار ساعت بعد در جایی خنک تر از محیط آشپزخانه و خارج از یخچال بماند تا سبزی‌ها باز شوند بعد از این مدت حدوداً یک کیلوگرم سبزی نسبتاً تازه خواهید داشت بر فرض مثال برای درست کردن خورشت قورمه سبزی با سبزی خشک بعد ازتفت دادن بگوشت و اضافه کردن لوبیا قدری صبر کنید تا لوبیا و گوشت نیم پز شوند بعد سبزی را به آن بیفزایید.

نکته بسیار مهم در این میان توجه به این مسئله است که سبزی خشک نیازی به خشک کردن یا تفت دادن ندارد به محض این که سبزی را از آب خارج کردید آماده مصرف است

چون سبزی تازه نسبت به سبزی خشک شده از طراوت بیشتری برخوردار است لذا این دو سبزی را هیچ وقت با هم داخل خورشت نریزید  وقتی که سبزی خشک را اضافه کردید حدوداً ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا سبزی‌ها کمی نرم شود و بعد از نرم شدن سبزی های خشک می‌توانید سبزی تازه را اضافه نمایید

داخل مخلوط سبزی قورمه کمی شنبلیله وجود دارد اگر سبزی ها را جداگانه مخلوط کنیم بهتر ست شنبلیله را قبل از مصرف به جای خیس کردن چند ثانیه در روغن داغ کنید و بعد استفاده نمایید ولی اگر سبزی قورمه سبزی به صورت کامل خشک شده باشد نیازی به داغ کردن آن داخل روغن نیست

در مورد سبزی کوکوی خشک شده بعد از خیس کردن سبزی نیازی به سرخ کردن نیست می‌توانید بعد از آبکش کردن سبزی و کشیده شدن آب آن سبزی را با سایر مواد مخلوط کنید

در مورد سبزی پلو سبزی را داخل آبکش با برنج مخلوط میکنیم ولی سبزی خشک رابهتر است بعد از اینکه سبزی را طبق مدت زمان لازم خیس کردیم در اواخر جوشیدن برنج ،سبزی را به برنج اضافه کنید و بعد آبکش کنید تا سبزی کاملاً حالت سبزی تازه را به خود بگیرد.

 

سبزی خشک شنبلیله  معطر و تازه

سبزی خشک شنبلیله  معطر و تازه

یکی از بهترین راه های ماندگاری سبزیجات و شنبلیله تازه خشک کردن آن می باشد سبزی خشک شنبلیله در آش و سوپ و خورشت مورد استفاده قرار می گیرد اگر می خواهید عطر و طعم گیاهان خشک شده شما برای مدت زمان طولانی تری حفظ شود آنها را در جای خشک نگه داری کنید اگر سبزی خشک شنبلیله تازه با کیفیت باشد با رعایت نکات نگه داری ۲تا۳ سال قابل استفاده خواهد بود.

در ضمن دقت کنید که هر یک کیلو گرم سبزی تازه معادل ۵۰ گرم سبزی خشک می باشد برای استفاده از سبزی خشک شنبلیله تازه نیازی به تفت دادن یا سرخ کردن آن نیست.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.