صادرات شوید خشک به روسیه

صادرات شوید خشک به روسیه توسط شرکت های بازرگانی صورت می‌گیرد. شوید گیاهی دو ساله یا سه ساله است که بلندی آن گاهی به یک متر نیز می‌رسد و ریشه آن راست و مخروطی شکل و سفید می‌باشد. این گیاه در جنوب غربی آسیا  و آسیای میانه موجود است. امروزه در بیشتر نقاط جهان از جمله بخش جنوب اروپا، ایران مصر و چین پرورانده می‌شود.

در اروپا تخم شوید در پاییز می‌رسد و پرندگان کوچک آن را سمی می‌دانند و به آن نزدیک نمی‌شوند. البته به نظر می‌آید که از بوی تخم شوید خوششان نمی‌آید زیرا که تخم شوید سمی نیست و گل دارد ولی گل آن از شیره گرد گل کمی برخوردار است. آبیاری این گیاه به صورت غیر مستقیم می‌باشد. به دلیل کیفیت و مرغوبیت سبزی های تازه و خشک ایرانی به وضوح شاهد هستیم که سرمایه گذارانی از کشورهای ازبکستان و تاجیکستان، گرجستان به دزفول سفر کرده و برخی محصولات خود را کشت می‌کنند و محصولات را بسته بندی کرده و از طریق ناوگان زمینی به روسیه صادر می‌کنند.

سرمایه گذاران روسی به خوبی این آگاهی را دارند که سبزیجات خشک ایرانی با کیفیت می‌باشد. صادرات شوید خشک و انواع سبزی خشک که شامل تره، نعناع، پونه، شوید و و انواع دیگر می‌باشد. هر چقدر سبزیجات تازه و ارگانیک باشند، زمانی که خشک می‌شوند عطر و بوی خود را حفظ کرده و به غذا طعم دلپذیری می‌دهند. در ضمن خواص و ویتامین موجود در آن حفظ می‌شود. در فصل تابستان انواع و اقسام سبزی ها برای خشک کردن وجود دارد که می‌توان آنها را خریداری کرده و پاک نمود.

برای صادرات شوید خشک و انواع محصولات دیگر تعداد زیادی از تولید کنندگان در این حوزه فعال هستند. آنها سبزی های ارگانیک را تهیه، سپس توسط دستگاه های شستشو دهنده بعد از شستشو، ضد عفونی می‌کنند و در دستگاههای مکانیزه آنها را خشک می‌نمایند. این نوع سبزیجات بوجاری می‌شوند و هیچگونه چوب و خاشاک ندارند.

نحوه خشک کردن شوید ارگانیک

شوید خشک ارگانیک کاملا سبز و ترد پفکی می‌باشد که دارای عطر دلپذیری است. شوید را هرگز نباید در آفتاب خشک کرد زیرا رنگ آن از بین میرود و کیفیت خود را از دست می‌دهد. بهتر است شوید را در سایه خشک نمود. برای اینکه شوید زرد و پلاسیده نشود آن را بعد از پاک کردن و شستشو به صورت یک لایه نازک روی یک پارچه نخی پهن می‌کنند، بعد پنکه ای را روشن می‌کنند که در دور متوسط به مدت یک روز تا سبزیها کاملا خشک شوند و بعد چند روز در هوای آزاد قرار می دهند تا کاملا خشک شوند. شوید خشک در اکثر جاها از درست کردن ترشیجات گرفته تا پخت انواع غذاها کاربرد دارد.

 

نحوه خشک کردن شوید ارگانیک

 شوید خشک ارگانیک و صادرات به روسیه

شوید خشک ارگانیک و صادرات آن به روسیه از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. شوید خشک به علت سبک بودن در هنگام خرید زیاد می‌شود. مثلا یک کیلوگرم شوید خشک یک پاکت بزرگ می‌شود. مردم در همه فصول سال از این سبزی خوش عطر و خوش طعم استفاده می‌کنند و ماندگاری بالایی دارد. تمام خواصی که در شوید تازه هست در شوید خشک هم وجود دارد.

مشتریان می‌توانند این محصول را به صورت فله ای و بسته بندی در حجم ها و وزنهای متغیر خریداری نمایند و یا حتی با خشک کردن این محصول به در آمد برسند. صادرات شوید خشک به روسیه و کانادا انجام می‌شود که این صادرات هر ساله گسترش می‌یابد.

 شوید خشک ارگانیک و صادرات به روسیه

میزان استفاده از سبزی خشک در غذاها

برای استفاده از سبزی های خشک شده در غذاهای مختلف می‌توان بر اساس تجربه و سلیقه خود به هر مقدار که دوست دارید استفاده نمایید. میزان مصرف استاندارد آن بر اساس هر نفر به مقدار ۷تا ۸ گرم است. البته این میزان در غذاهای مختلف فرق می‌کند و همه چیز در مصرف سبزی خشک بستگی به سلیقه شما دارد.

برای استفاده از این محصول مقدار لازم را که باید استفاده کنید جدا کرده به مدت ۴۵ دقیقه در آب سرد قرار دهید تا کاملا  آب را به خود جذب کند و طراوت خود را به دست آورد. حتما به این تایم زمانی دقت لازم را داشته باشید چون خیس خوردن کافی سبزی خشک می‌تواند مزه و پخت آنها را در غذا بهتر و غذای شما را خوشمزه تر نماید.

امروزه استفاده از سبزی خشک برای تهیه غذاها به سرعت در حال افزایش می‌باشد. سبزی خشک دارای ماندگاری بیشتری است و به راحتی میتوان غذا را با آن آماده کرد.

میزان استفاده از سبزی خشک در غذاها

حقایقی در باره خواص شوید خشک

کالری شوید خیلی کم می‌باشد،چیزی حدود ۴۳ کالری در هر ۱۰۰ گرم. در همین مقدار اندک، مواد مغذی زیادی وجود دارد. شوید سرشار از ویتامینA و C است. تقریبا هر ۳۰ گرم از این سبزی خوش عطر ۴۳ درصد از ویتامین َلازم در روز و ۴۰ درصد از ویتامین C لازم برای بدن را به طور روزانه تامین می‌کند اما این گیاه دارای ویتامین های دیگری مثل ویتامین B6،کلسیم و آهن، منیزیم و فولات می‌باشد. در شوید مونوترپن و زردینه وجود دارد که به نوعی طعم شوید و اسانس را می‌سازد. در واقع بوی شوید به خاطر همین مونو ترپن هایی است که به لیمونن، کاروون، آنتوفران موسوم هستند که اینها خاصیت ضد سرطانی دارند.

برگ های شوید می‌تواند باعث کاهش کلسترول و علاوه بر آن اثرات شوید روی آنزیم های کبد و فعالیت آنزیم ها تاثیرات مثبتی دارد.

شوید باعث بهبود هاضمه می‌شود. حقایقی درباره خواص معجزه آسای آن به عنوان درمان خانگی برای رفع مشکلات متعددی کاربرد دارد. مثلا برای درمان بی اشتهایی، درمان نفخ شکم، تحریک تولید صفرا و آب گوارشی کاربرد دارد. آب گوارشی از لوزالمعده ترشح می‌شود و شامل آنزیم هایی است که کربوهیدرات چربی و پروتئین های غذا را تجزیه می‌کند.

یکی دیگر از خواص شوید برای دستگاه گوارش درمان یبوست و کمک به حرکات روده است. مونوترپن یکی دیگر از منابع مفید شوید برای عملکرد دستگاه گوارش است و به رفع ناراحتی های معده و تخلیه گاز آن کمک می‌کند. از برگ های شوید می‌توان برای درست کردن دمنوش گیاهی استفاده کرد.

شوید باعث بهبودی علائم افسردگی می‌شود کاروون موجود در شوید در ایجاد آرامش و رفع افسردگی نقش مهمی دارد.

حقایقی در باره خواص شوید خشک

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.