با خوردن زیتون طارم زنجان اندام خود را زیبا کنید

بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان، پیش ساز ویتامین A است که از پوست و بینایی محافظت می کند و در فرآیندهای رشد و تمایز سلولی دخالت می کند.

بتاکاروتن یک رنگدانه گیاهی است که مسئول رنگ نارنجی سبزیجات است.

لوتئین و زآگزانتین: آنها 2 کاروتنوئید موجود در شبکیه هستند که به دلیل عملکرد آنتی اکسیدانی خود، محافظت قوی در برابر آسیب ناشی از تشعشعات نور دارند.

هیدروکسی تیروزول: پلی فنلی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی قوی است.

همچنین در برگهای درخت زیتون و در آبهای گیاهی بسیار وجود دارد که بعداً در غلظتهای مختلف در روغن زیتون نیز یافت می شود.

زیتون: فواید سلامتی زیتون، مانند روغن زیتون، از ترکیبات معمول رژیم غذایی مدیترانه ای است و مصرف آن فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

به ویژه، وجود آنتی اکسیدان ها و چربی های خوب به زیتون طارم زنجان خواص مفیدی برای حمایت از سلامت سیستم قلبی عروقی و کاهش آسیب های ناشی از

رادیکال های آزاد می دهد، اما نه تنها. بیایید تمام فواید زیتون را ببینیم.

خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی همانطور که دیدیم، زیتون سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E، بتاکاروتن، هیدروکسی تیروزول، لوتئین و زآگزانتین است.

همه این آنتی اکسیدان ها از بدن ما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند و در نتیجه با پیری سلولی و تشکیل سلول های سرطانی مقابله می کنند.

علاوه بر این، مطالعه ای که در سال 2009 منتشر شد نشان داد که چگونه مصرف فاضلاب زیتون می تواند سطح گلوتاتیون، یک آنتی اکسیدان طبیعی موجود در بدن را افزایش دهد.

تحقیقات دیگری در عوض نشان داده است که هیدروکسی تیروزول باعث القای آپوپتوز در سلول های سرطانی روده بزرگ انسان می شود.

تنظیم حرکت روده زیتون سرشار از فیبر است که حس سیری را تحریک می کند و حرکت روده را تقویت می کند و همچنین به دفع مواد زائد و سموم کمک می کند و علاوه بر این فیبر جذب چربی و قند را کاهش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.