بازار فروش سبزیجات خشک درجه یک

سبزیجات خشک درجه یک شهرهای ایران این محصول را به صورت عمده و بسته بندی به فروش می‌رساند. سوال اینجاست  سبزیجات خشک درجه یک چه مشخصاتی دارد؟ در اینجا می خواهیم به شما بگوییم که برای خریدن این محصول باید به چه مواردی توجه کنید؟  سبزی خشک درجه یک از سبزیجات ارگانیک تازه و سبز رنگ، با عطری دلپذیر  تهیه شده ،بدون گل ولای ،بدون ساقه و مواد اضافی، وبدون رطوبت و کاملا خشک هستند.

معمولاً سبزیجات خشک درجه یک را شرکت های فعال این محصول به صورت عمده در کیسه های لمینت ۱۰ کیلویی و یا در بسته بندی های کاملاً بهداشتی و ازجنس سلفون در حجم های مختلف ۱۰۰ گرمی از ۱۵۰ گرمی و ۱۸۰ گرمی به بازار خرید و فروش سبزی خشک عرضه می کنند.

قیمت خرید انواع سبزی خشک درجه یک

قیمت خرید انواع سبزی خشک درجه یک

سبزی خشک نسبت  به سبزی تازه دارای تنوع بیشتری است .در تمام فصول سال در دسترس همگان می باشد به طوری که شما میتوانید آن را در انواع گوناگون فله ای، عمده‌ای، بسته بندی، به هر میزانی که خواستید خریداری نمایید.

از انواع سبزی خشک می توان به این موارد اشاره نمود، که به دو صورت پایه و ترکیبی فروخته میشود ،سبزیجات پایه عبارتند از

نعنای خشک
ترخون خشک
تره خشک
اسفناج خشک
شوید خشک
جعفری خشک
شنبلیله  خشک
گشنیز خشک
ریحان خشک
پونه خشک
اما سبزیجات ترکیبی شامل
سبزی خشک قورمه:تره،جعفری،گشنیز،شنبلیله ونعنا

سبزی خشک آش:تره ،جعفری، گشنیز ،شوید ،نعنا

سبزی خشک کوکو:تره ،جعفری، شوید، گشنیز

سبزی خشک قلیه :ماهی ،گشنیز، شنبلیله

سبزی پلو:شوید ،جعفری، تره ،گشنیز،شنبلیله

ترشی بادمجان:نعنا ،ترخون،مرزه ،شوید

ترشی لیته:مرزه ،ترخون ،گشنیز،جعفری، نعنا
البته این سبزیجات را به صورت فله ای یا بسته بندی به راحتی می توان از تولیدکنندگان و فروشندگان این محصول خریداری کرد.

قیمت خرید سبزی آش به یک سری فاکتورها بستگی دارد که تعیین کننده قیمت سبزی خشک می باشد از جمله این موارد عبارتند از

نوع سبزی خشک
نوع بسته بندی
نوع کیفیت استاندارد بهداشتی
مدت ماندگاری
طریقه خشک کردن
نداشتن بار میکروبی
شما خریداران عزیز برای اینکه بتوانید یک خرید راحتی را تجربه کنید می توانید با سایت اینترنتی مجموعه سبز آراد که در زمینه خرید و فروش انواع سبزی خشک  فعالیت دارند ارتباط بگیریدبرای اینکه مشاورین فروش ما در این زمینه شما را راهنمایی  کنند تا بتوانید خرید به صرفه و خوبی را داشته باشید.

روشهای خشک کردن سبزی

روشهای خشک کردن سبزی

روش های خشک کردن سبزیجات به دو صورت می باشد
خشک کردن سنتی
خشک کردن صنعتی
روش خشک کردن به صورت سنتی امروزه کمتر از این روش استفاده می‌کنند. سبزی را بعد از این که پاک می کردند و تمیز می نمودند شستشو می دادند و می گذاشتند تا آبش کاملا از بین برود بعد به دور از نور مستقیم خورشید  پارچه تمیزی را پهن می کردند و سبزی‌ها را روی آن قرار می‌دادند تا خشک شود البته این روش بهداشتی نبود زیرا گرد و خاک و میکروب ها روی سبزی ها می نشست.

امروزه به علت مشغله زیاد و فرصت نداشتن سبزیجات را به روش صنعتی خشک می کنند .در این روش سبزی با تناژ خیلی بالا توسط کارخانجات تولید این محصول خریداری می شود، بعد از چندین مرحله شستشو و میکروب کشی بر روی دستگاه‌های خشک کن آن را خشک می کنند، سپس بوجاری و سورت میشود و در بسته بندی های ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم یا به صورت فله ،در کیسه‌های۱۵تا۳۰ کیلوی به بازار عرضه می گردد. خریداران  هر مقدار که بخواهند می توانند این سبزیجات خشک را سفارش داده و خریداری نمایند.

سبزیجات معطر محلی گیلان

سبزیجات معطر محلی گیلان

شرایط آب و هوایی مساعد در گیلان باعث شده تا گیاهان متنوع رشد کنند .در هر فصلی از سال می توان سبزیجات معطر مختلفی را تهیه کرد و در غذاهای مختلف از آنها استفاده نمود. یکی از روییدنی های مهم در استان گیلان سبزی های معطر است که از لحاظ  عطر و طعم بی مانند و متنوعند .

در گیلان مردم فرآورده های طبیعی فراوانی در اختیار دارند به طوری که بسیاری از گیاهان و سبزیجات معطری که در غذاهای محلی این منطقه استفاده می‌شود به صورت خودرو رشد کرده و نیازی به نگهداری و مراقبت ندارند. کاربرد سبزی  معطردر فرهنگ آشپزی گیلان مانند نقش ادویه در سایر فرهنگ‌های آشپزی است .این سبزیجات علاوه بر اینکه به غذا عطر و طعم خوبی می دهد خاصیت دارویی نیز دارد.

گیلانیها گیاهان خودرو و بی نام را واش به معنای علف می نامند ،برخی از انواع واش ها خوردنی اند مانندخالواش ترش واش و برخی غیر خوردنی اند مانند سگه واش

برخی از معروفترین سبزیجاتی که در تهیه و طبخ انواع چاشنی و غذا های شمالی نقش مهمی دارند عبارتند از چوچاق، وارمبو، خالواش،ترش واش،بینه ،اناریجه ،خلفه

چوچاق

به نام علمی زولنگ و نام فارسی آن شش شاخ گیاهی است.محل رویش آن شمال ایران و  درمناطق جلگه ای رامسر تا ارتفاعات میانی البرزدر شیب های شمالی است .این گیاه خودرو بوده و دارای خواص فراوان می باشد.به دلیل داشتن اسید فولیک خونساز است.سبب اشتها و میل جنسی می شود.تسکین دهنده بیماریهای روماتیسمی بوده و بهبود دهنده بواسیر است.تمام قسمت های گیاه پیشاب آور و ملین آور است.از برگهای این گیاه می توان در خورشت های محلی استفاده نمود.

این سبزی معطر در کنار سبزیجات دیگر به ویزه سبزی پلو با ماهی، سبزی مخصوص ماهی شکم پر همراه با گردو،کوکوسبزی ،سبزی مخصوص زیتون پرورده و چاشنی خوشمزه ای به نام دلار یا درارمورد استفاده قرار می گیرد.

خالواش

خالواش یا کوتکوتو با نام فارسی خنش در واقع همان پونه است که بسیار معطر بوده و در ترکیبات دلار یا درار مورد مصرف می باشد.خشک شده آن را به صورت پودر در آورده و در دوغ یا ماست می ریزند. این گیاه صفرابر و باد شکن است.

بینه

بینه همان نعنا است.نعناع گیلان به رنگ بنفش تند وبسیار معطر است .از این سبزی به دو صورت تازه و خشک شده در تمام فصول سال استفاده می شود.

خلفه

خلفه یا خرفه گیاهی است که در مناطق مرطوب می روید.برگهای تازه آن را می توان در ماست یا سالاد ریخت و یا از خرد شده آن در انواع خورشتهای محلی ،کوکو و املت ،سبزیجات بورانی استفاده کرد.این گیاه دارای اسید های چرب و امگا ۳بوده و خاصیت آنتی اکسیدان دارد از این رو ضد سرطان محسوب می شود.

ترش واش

ترش واش را به فارسی شبدر ترشک نامیده می شود با آن خورش ترش واش درست می کنند.

سبزیجات معطر محلی گیلان

 

 

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.